2010-01-12

Tillbaka till verkligheten!

Idag började Isaac dagis igen efter den långa julledigheten. När insikten drabbade honom vid frukostbordet fick han ett lättare sammanbrott, satte sig under bordet och tjöt: "Jag viiiill iiiinte till daaaagiiiiis!". Efter att ha övertygats om att det skulle bli kul att träffa kompisarna och fröknarna igen var han glad igen och lämningen gick helt friktionsfritt. Skönt :)


Glad kille på väg till dagis

Efter dagislämningen åkte Annie och jag till öppna förskolan, drack kaffe och ställde oss i vaccinationskö för svinspruta dos två. Hon sa inte ett pip när sköterskan stack henne i låret utan såg på intresserat och efteråt jollrade hon glatt på som vanligt. Hoppas hon slipper några biverkningar efteråt också men förra gången gick det ju bra! Sedan tog vi en promenad på stan eftersom Annie somnade i vagnen på väg ut från öppna förskolan och då termometern denna dag stannat på -10 så var det rätt lagom väder för en liten promenix.

På vägen hem hämtade jag ut min vinst från Lingon & Blåbär - en klänning, ett par strumpbyxor och två par sockor. Ganska stora men detta var medvetet då hon har rätt mycket kläder i aktuell storlek och kommer behöva "växa-kläder" rätt så snart!

Att det var tröttsamt att börja dagis visade Isaac ganska snart efter hemkomsten:


Han piggnade dock till ganska snabbt och fick hjälpa mamma att mata lillsyrran medan hon lagade mat. Det visade han sig vara en riktig fena på!


Nu tittar båda pojkarna på bolibompa och det är tämligen lugnt här. Jag känner att det är väldigt skönt att slippa jobb några månader till. HUR skulle man hinna med?? Och då har jag ändå bara tre barn att jämföra med "familjerna Annorlunda"... Hur gör folk??? Jag har idag fixat ett tvättberg (har bara Mont Blanc kvar att jämföra med det ursprungliga K2...), plockat bort rester av julen, rensat en del på vinden, lagat mat, bakat bröd, plockat på pojkarnas rum, bäddat, strykit fyra gardiner... förutom bytt blöjor, matat och allt annat som följer med en bebis... Hur gör ni som hinnar jobba också?

1 kommentar:

Knaada sa...

Har också sett familjerna annorlunda och tänker i mitt stilla sinne att det kanske räcker med två :)