2010-01-10

Snart är semestern slut (och julen med!)

Jaa.. inte för mig då men för övriga personer i detta hus. Imorgon börjar Nicklas jobba och Samuel börjar skolan efter en lång ledighet! Isaac får vänta en dag till eftersom han bara går på dagis tisdag till torsdag. Det känns väldigt skönt att inte börja jobba faktiskt även om jag säkert hade varit redo för det också om så varit fallet. Hoppas bara att vädret blir lite varmare för som det är nu är det plågsamt kallt ute! Mellan fem och tio minus kan jag stå ut med men mer än så är inte kul...

Igår var jag till Kupolen i Borlänge en sväng alldeles ensam, kors i taket! Det var SÅ skönt att bara kunna traska omkring i affärerna och kika i sin egen takt utan ungar och karlar som tjatar om att det är tråkigt och att de vill hem... Det essentiella med denna utflykt var inte för att stilla något shoppingbegär utan mest för att bara få några timmars egentid. Vem vet när nästa tillfälle dyker upp :) Handlade dock några småsaker på rea (halva priset nästan överallt) på Esprit, MQ och H&M samt varsin väckarklocka åt Emma och Samuel (få´ se om de klarar av att ta sig upp själva på morgonen!) och en "sparhund" åt Isaac. Älsklingen fick en ny plånbok som han tjatat om sen vi träffades tror jag. I gengäld var det hans kort som (delvis) finansierade min ganska blygsamma shoppingtur så jag kände mig extra generös, haha!

Idag har julen åkt ut! Har några gardiner kvar att byta ut men de åker ner imorgon och likaså granen. Väck ska det! Nu vill jag inte se en enda tomte förrän tidigaste första advent 2010!

1 kommentar:

Knaada sa...

Känns som att jag läser mitt eget inlägg!

Har också shoppat lite halva priset med Pappis kort, fast han blev utan grejer, hehe. Slut på semester men inte för mig. Åsså no more tomtar före nästa advent. Skulle inte kunna ha sagt det bättre själv :)