2008-09-05

Hurra, jag har fått jobb!

Visserligen bara 40% men det är ändå bättre än ingenting! Ska dessutom få jobba med det jag tycker är allra roligast, nämligen sfi (svenska för invandrare). Har vikarierat där fyra dagar redan på olika nivåer och grupperna är stora så det finns ett stort behov av extra stöd och resurs vilket det är meningen att jag ska vara. Kommer troligtvis vara där tre dagar/vecka och övriga två kan jag finnas till hands för eventuella springvik. Känns kanon även om jag kanske inte blir rik på det (kan man bli det som lärare även om man jobbar heltid???), och det är alltid en början!

Idag är det fredag och Samuel har varit på fritids för första gången. Han är supernöjd trots att jag hämtade honom före "mellis". Isaac verkar också trivas bra på sitt dagis och det är ju jättebra. En förutsättning för att jag ska kunna jobba är ju att barnomsorgen klaffar. Imorgon är det "Pröva-på-dag" på scouterna. Samuel skulle ju få börja på scouterna i måndags men det var då de orsakade kris-å-panik genom att försvinna så (o)lägligt så det blev inget av med det den gången. Får göra ett nytt försök imorgon!

5 kommentarer:

♥ Pernill@ sa...

GRATTIS !!!
Ja 40 % är ju inte såå mycket men det är ju en börjann och nu innan allt är invant med skola och dagis kan det ju vara bra...

Anonym sa...

GRATTIS till jobbet! Jag ska besvara ditt mail snarast möjligt..jobbar hela helgen.. Ha en trevlig helg! /Anneli

Anonym sa...

Grattis!!! Alltid något iaf, och det kan ju bli mer får vi hoppas!

Kramar i massor

Unknown sa...

Grattis till jobbet!

Kram!

3barns mamman sa...

Grattis grattis!
40% känns det som det skulle räcka med för mig just nu... ist. för 100%. Men kanske inte ekonomiskt...
Men det är ju en bra början iaf. kul att det blev på SFI, som du vill oxå!
Kram kram