2011-05-15

Regnig och kall helg!

Vädret har verkligen inte varit toppen den här helgen. Kallt, ruggigt och nu regnar det också. I fredags kom barnens morfar och stannade tills för en liten stund sen. Har väl inte gjort just någonting alls! Jo, i lördags var vi på loppis, två stycken till och med, men det var ovanligt lite att se trots massor med folk! Inte så kul att gå på loppis heller när man inte handlar något, synnerligen onödigt att handla i nuläget när man istället behöver bli av med saker. Fast jag handlade faktiskt sex dvd-filmer för en femtilapp. Ganska gamla filmer av vilka jag redan sett fyra men jag köpte dem ändå för att de är så bra :) Inte ens en tia styck kan man ju unna sig! Efter loppisbesöken bjöd morfar på fika på BK och sen gjorde vi inte så mycket mer.


Idag söndag har vi varit inne mest hela dagen och gjort just ingenting (intressant blogg va!) idag heller. Det sprack upp på himlen nån timme på eftermiddagen och då passade vi på att gå ut ett tag men rätt snart mörknade det igen och alldeles nyss började det ösregna. Ska stänga av datorn för det är så mörkt på himlen att det ser ut som ett oväder på ingående...


Förresten så håller vi på att få nya grannar i huset snett mitt emot. Han som bodde där innan blev över hundra år och han dog förra året så nu är det ett ungt par som köpt stället och renoverar för fullt. Isaac är inte sen att bekanta sig med dem och springer (i vägen) där titt som oftast. Gick över för att hämta honom och då stod han och konverserade tjejens mamma som var där och hjälpte till. Hon hade på kort tid fått veta att han var 5 år gammal, lillasyster 2, storebror 10, "låtsassyster" 12, mamma 38 och Nicklas 40 samt vad alla hette och var både jag och Nicklas jobbade samt namnen på alla dagiskompisarna...:) Jag sa till henne att skicka hem honom om han blev för besvärlig men det tyckte hon inte alls utan att det var SÅ trevligt så! Hmmm, tror vi på det?


Annie har ätit korvgryta med HELA ansiktet. Syns det?
Imorgon är det stängt på skola och dagis så jag har tagit semester. Undrar vad vi ska hitta på! Har kikat på nätet och hittat ett lekland i Falun som jag inte visste fanns så blir det lika taskigt väder som idag kanske vi kan åka dit alternativt åka till badhuset. Få´ se, nåt ska vi väl hitta på...

Inga kommentarer: