2011-05-26

Filmtajm!

Igår tog jag med Samuel på bio och såg Pirates of the Caribbean 4 - I främmande farvatten. Det var 3D och den var riktigt bra och spännande. Jag har inte sett trean dock men däremot de två första. Samuel tyckte den var toppenbra och ska man nu nån gång gå på bio är det ju inte ett minus direkt med en sån pudding som Johnny Depp i huvudrollen. Då gör det ju ingenting om filmen skulle råka vara dålig eller långtråkig liksom! Förövrigt gillar jag Geoffrey Rush också som spelar Barbossa. Såg honom i Shine för ett antal år sedan och det är fortfarande en av mina favvofilmer!

När vi kom hem igen fortsatte jag och maken filmtittandet med en film han hemfört från Kina - Life as we know it med Katherine Heigl i huvudrollen. Den var riktigt bra (en film i min smak!) - samtidigt som den var sorglig och tänkvärd var den även en "feel-good"-film med bra skådisar och handling. Kan rekommenderas till tjejkvällen kanske! Heigl spelade dock i princip samma roll som i Knocked Up (På smällen) även om denna kanske inte var lika rolig i den bemärkelsen. Vi orkade förresten inte se klart den igår men jag såg sista halvtimmen idag till morgonlatten.
Sophies mamma och pappa dör i en bilolycka och överlåter vårdnaden av sin ögonsten till sina bästa vänner Eric och Holly som dock inte gillar varandra särskilt mycket. Hur det slutar är inte SÅ svårt att räkna ut :)

Inga kommentarer: