2011-04-24

Påsk

Nu har påskdagarna snart passerat och vädret har varit alldeles underbart! Jag bara undrar en sak - vart tog våren vägen?? Det blev liksom sommar med en gång känns det som :) Idag var jag tvungen att rota fram en låda från vinden med barnens shorts, solhattar/kepor, jeansjackor och sandaler från förra året samtidigt som jag gick igenom mössor, vantar och halsdukar och stoppade undan. Allt gick ju bara SÅ fort och vips så var det sommar och vinterstövlarna stod kvar i hallen utan att man hann reflektera närmare över det!

I förrgår på långfredagen for vi till Orsa för att hämta Isaac, som varit hos mormor och morfar sedan jag och Samuel åkte till England, och sommardäcken till bilen. Solen strålade även då och det var lagom kul att sitta i bilen. Påskaftonen tillbringade vi dock hemma med påskäggssletning, äggmålning och ett litet (men gott!!) påskbord. På kvällen kom barnens moster Katrin hit på väg till Stockholm och stannade över natten. Då blev det lite spel och lite singstar frampå småtimmarna :) Kul kul!

Äggmålning
Idag har det varit alldeles alldeles fantastiskt väder. 22 grader när det var som mest vilket väl måste vara ganska varmt för att vara april. Nicklas har bytt däck på bilen (jag vet, lite sent, men nu är det gjort!) och städat bilarna och själv har jag som sagt plockat med vinter- och sommarkläderna. Skönt med ytterligare en dags ledighet innan gräsänkatillvaron tar vid igen! Imorgon fyller min lilla sessa två år!


Sommarvärme!


Inga kommentarer: