2011-04-26

Nu har vi en två-åring i huset!

Igår fyllde minsta sessan två år! Shit, visst var det typ igår som jag skrev här på bloggen och var frustrerad över att inget hände med förlossningen när jag gick över tiden en vecka? Jag vet ju att det är längre sen då jag faktiskt inte har nån bebis längre utan en ganska stor och kaxig tjej som vet vad hon vill och mer därtill! Men nog går tiden fort...

Så värst mycket kalasande blev det inte dock inte igår då det var makens sista dag hemma och en massa som behövdes göras innan han drog iväg österut igen. Dagen började dock med scones och (skön)sång samt en del presenter såklart. Trunkien som jag köpte på Gatwick blev mäkta poppis, liksom träbilarna från Hamleys. Hon fick även en bok, Adjö herr Muffin, som kanske är lämpligare läsning om några år :) Av mormor och morfar fick hon en Dalahäst med sitt namn på samt en Leksandsdräkt som bl.a jag hade när jag var liten! Man måste ju visa att man är en liten Dalkulla! Från farmor och farmor kom det pengar som hon kan köpa något fint för!

Samma dräkt med några års mellanrum! Snacka om kortkort!

Dagen igår bjöd även på värmerekord av sällan skådat slag! Vet inte om jag någonsin varit med om 24 grader varmt i april!? Annie tillbringade nästan hela dagen i sandlådan, ömsom här och ömsom hos grannen och var arg som ett bi när det blev dax att sova middag.

Födelsedagstårta blev det såklart frampå eftermiddagen ,fast dock en köpt sådan, med gul marsipan påsken till ära och med två ljus på.

På kvällen grillade vi och satt till och med ute och åt riktigt länge på kvällen utan att frysa. Underbart! Idag har det varit svalare men det sägs ju att värmen ska återvända till Valborg. Får väl hoppas på det!

Födelsedagstjejen i sandlådan.
 Det var en gång en vit t-shirt och en vit solhatt...


Inga kommentarer: