2011-04-09

Nu ska du höra nånting som jag vill tala om...

... jag såg en BLOMMA nyss å det var våren som kom! Nu är våren kommen, nu är våren kommen, alla blommor blommar då just då just då!


Idag har pojkarna varit ute i princip hela dagen. De har studsat, gungat, varit i lekparken, skjutit pilpåge och jag vet inte riktigt vad de pysslat med mer. Jag satt ute vid friggebo-väggen en halvtimme medan Annie sov middag och det var riktigt skönt så länge solen var framme men så fort den gick i moln blev det kallt. Och så blåste det ordentligt! När Annie vaknat fick även hon komma ut och vi tillbringade ett bra tag ute, först i lekparken och sen hemma på gården. Hon tyckte det var toppenkul och var arg som ett bi när det var dags att gå in igen för att mamman skulle laga middag.




Senare på eftermiddagen hade jag tänkt tvätta lite. So far so good tills jag skulle ta ut tvätten och upptäckte att den knappt gått. Startknappen har nämligen hakat upp sig så att den inte trycks in helt när man ska sätta igång maskinen. Skitkul men föga förvånande då det alltid händer saker när maken är borta.  Lyckades temporärt lösa det genom att sätta en ordentlig bit brun maskeringstejp över knappen men knappen for upp igen ändå med jämna mellanrum så den tvätten tog åtskilliga timmar på sig att bli ren. Tur att han kommer hem om några dagar - du har mycket att fixa då!, älskling!

Inga kommentarer: