2011-04-10

10 år!

För mer eller mindre exakt tio år sen föddes min förstfödda son. 19.10 på kvällen den 10 april 2001 var han ute efter två och ett halvt dygns kamp. Liten, knallgul och lealös kom han till världen. Då var det inte mycket med honom! Men det var då. Idag fyller han som sagt tvåsiffrigt och det har firats större delen av dagen med start halv åtta imorse med nybakta scones och skönsång (nåja...) på sängkanten. På presentfronten var det mer kvalitet än kvantitet den här gången då den största presenten går av stapeln på fredag i form av en resa till London! Tillsammans med denna present fick han även en engelsk-svensk-engelsk fickordbok och en guidebok över London. Vi ska åka bara han och jag vilket ska bli riktigt skoj. Han fick även några småsaker som en Kalle Anka pocket och en faktabok om Michael Jackson. Klockan fyra var det kalas och då kom sex kompisar och åt varm korv med bröd, kladdkaka med grädde, läsk, chips och popcorn och tittade på film - Gullivers resor med Jack Black i huvudrollen. Kalaset avslutades halv sju med skattjakt i trädgården och en förskräckligt massa godis :) Nu är mamman trött! Tre barnkalas på två månader. Tur att nästa på tur bara fyller två och inte kräver så mycket på kalasfronten än.


Dock måste jag säga att tårta är synnerligen överskattat när det är så enkelt och uppskattat med en vanlig enkel kladdkaka! På med lite karamellfärgad grädde och strössel och voilá så har vi en finfin tårta! Det var nog bland det godaste Annie ätit i sitt snart tvååriga liv också. Tre bitar slank ner följt av ilskna vrål för att hon inte fick en fjärde också. En av kompisarna är äggallergiker så jag hade bakat en kladdkaka utan ägg också efter recept på nätet. När jag tog ut den ur ugnen tänkte jag att den här kan väl aldrig vara god för den var platt som en pannkaka och såg helt konstig och ojämn ut. Kamoflerade den dock med en massa grädde och den fick högsta betyg av barnen som tyckte den var jättegod och smakade som kola :) Det var den födelsedagen - imorgon är det måndag igen!

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Wow, vilken fin present han fick - nu fick jag nästan lite dåligt samvete... Min dotter som redan fyllt 10, hon fick inget sådant där :-). Och det är ju just sådant där som man kommer ihåg forever and ever... Nåja, hon får åka med till Orlando med familjen i höst istället. Får trösta mig med det *s*...

Och ja, kladdkaka är det godaste som finns!!!!!!!!!!

Pernilla sa...

Stort GRATTIS Samuel !!!
Vi sjunger ände nere i Skåne för dig.. Du borde höra det för vi sjunger HÖGT !!!

Knaada sa...

Oj, det var ingen dålig 10-årspresent! Hoppas ni får en fantastisk tur till London, och ett sent grattis till Samuel!