2008-11-04

Time flies

Dagarna bara går. Har så mycket att göra så man knappt märker hur tiden bara svischar förbi! Man vaknar, fixar morgonbestyren, får iväg ungarna till dagis/skola, jobbar, hämtar barnen, lagar mat, fixar hemma... Och vips så är det kväll igen! På måndag ska jag få en egen grupp nybörjare på, vad jag vet nu, 22 elever från spridda delar av världen. Det ska bli jättespännande! Däremot blir det mycket jobb och långa dagar, särskilt som älsklingen snart drar iväg till Mittens Rike igen och blir borta ganska länge.

Men snart är det jul! Det märks inte minst på all julskyltning inne i affärerna. Var inne en sväng på Dollar Store idag och det är tomtar, juldukar och julgardiner överallt samt erbjudanden om leksaker till julklappar, julpynt, julgransbelysning och en massa annat. Vi har faktiskt tjuvstartat lite och handlat panelgardiner till vardagsrummet med tomtar på för 50 kr samt några tomtar till barnen men annars hinner man tröttna lagom till jul om man blir alltför matad med allt juligt såpass långt i förväg. Det enda jag hoppas på just nu är dock att hinna få någorlunda i ordning här till jul! Får väl se vad som hinns med...

1 kommentar:

♥ Pernill@ sa...

Hmmm jag som tyckte att jag läste alla dina inlägg...
NÄR kommer Pruttunge ????????