2008-11-06

Konversation på hög nivå

Isaac i badet:
- När kommer mormor och morfar?
Mamman:
- Jag vet inte.
Isaac:
- Jaha...
Sedan:
- När kommer tomten?
Mamman:
- Till jul vet du väl!
Isaac:
- Jaha.
Två sekunder senare:
- Hur mycket är klockan?
Undrar om det är själva frågandet eller svaren som är det essentiella i detta fall?

Som ganska många vet vid det här laget ska denna lilla vetgirige herre bli storebror i april. Han har nog inte fattat riktigt vad detta innebär men är än så länge måttligt intresserad. Frågade iallafall idag vad lillebror eller lillasyster ska heta. Efter en stunds funderande kom det:
- Pruttunge!
Kom rätt osökt att tänka på slutscenen i filmen om Skrållan och smugglarna när Malin frågar Skrållan vad lillebror ska heta och får svaret:
- Han ska heta Knorrhane. Kan du förstååååå det, VA!
Frågan är vilket som klingar bäst, Pruttunge eller Knorrhane?

8 kommentarer:

♥ Pernill@ sa...

Aha nu såg jag i April !!!
GRATTIS !!! Detta har jag totalt missat !!!

lissmiss sa...

goplutten!!! han är ju så söt mitt lilla troll!!
saknar er!!
och det ska bli så kul med lille bebisan!! ;)

Anonym sa...

Det hade jag ingen aaaaning om att det väntades smått.. Gratulerar

Vad gäller namn så röstar jag för Knorrhane ;)

Anonym sa...

Grattis till magen!

Misstänkte det efter inlägget "jobb,jobb,jobb". Så den lille/lilla kommer till våren.

Mamma J sa...

Åh, vad mysigt med en liten bebis! Ja, det där med namn på småsyskon är svårt. Man vill ju att de stora skall tycka att det är bra, samtidigt som de ju KAN ha väldigt konstig smak, haha! Lycka till i namndjungeln!

lissmiss sa...

och vad kul det måste kännas förresten med en pappa som bryr sig om sina barn!! ;)

3barns mamman sa...

Grattis!
Jag har bara väntat på att det skulle komma en till. Det var inte särskilt oväntat. Hoppas bara att allt håller den här gången. Lycka till kära du. Kramar i massor från mig!

Anonym sa...

Hade mina aningar jue ;-) - STORT GRATTIS!!! *kramar om*

Knorrhane känns bäst tycker jag *S*