2008-10-29

Jobb jobb jobb...

Från och med den här veckan jobbar jag heltid. Känns jättebra men ovant! Eller heltid och heltid... Egentligen jobbar jag mer än heltid då jag fortfarande har två grupper på Medborgarskolan. Kanske blir det dock 80% på sfi tills Medborgarskolans grupper är slutförda men jag får se först om det fungerar att pussla och huruvida jag kommer att orka eller ej. Tycker iallafall det är sååå kul att jobba så jag gör det ju gärna så länge jag kan vilket förhoppnigsvis är cirka sex månader till :-) Vad jag ska göra sen vet jag inte om jag tänker avslöja riktigt än... Har iallafall idag fått förfrågan från min boss på sfi om jag vill starta upp en nybörjargrupp och det vore fantastiskt roligt så jag hoppas verkligen det blir så! Just nu är jag vikarie i en annan grupp (C-nivå) som redan haft en massa vikarier nu på hösten och det är ett förskräckligt hattande med dålig eller ingen struktur så det vore riktigt roligt med en "egen" grupp att följa från början.

Den här veckan är det höstlov i skolorna men mina stackars barn har fått vara långa dagar på dagis och fritids. Samuel är det ingen fara med för han trivs jättebra och tycker det är toppen på fritids men Isaac har haft en "anti-dagis-period" med gråt och tandagnisslan varje morgon. Är jättejobbigt varje morgon när jag ska lämna honom då han varit så fruktansvärt ledsen men när jag ringt efter någon timme har personalen sagt att det gått över snabbt så jag får väl lita på det. Idag var det dock något bättre än de senaste dagarna så förhoppningsvis har det bara varit något tillfälligt - det har ju gått så otroligt bra tidigare så något litet bakslag var väl bara att vänta.

Idag har det förresten snöat lite. Bläääää! Vill inte ha vinter redan! Dessutom ligger vinterdäcken i Orsa så jag måste åka och hämta dem innan det blir vinter på riktigt!

2 kommentarer:

lissmiss sa...

jasåru´?? vad roligt!!! *glad*

Sandra sa...

Grattis till jobb! Kul att höra lite hur ni har det. Här är det inte snö men rimfrost och kallt. Ganska mysigt.
Allting går i perioder har jag märkt. Dagisgråten går nog över snart!