2008-10-11

En gräsänkas lördag

I morse kom Samuel in kl 6.42. Han har en ny termometer i sitt fönster som samtidigt är en väckarklocka. Har haft den på 6.40 varje morgon den här veckan men hittills har han inte vaknat av den. Igår glömde jag att stänga av den och naturligtvis vaknade han av den imorse bara för att det är lördag... Typiskt. Sen sprang han fram och tillbaka mellan min säng och sin i än det ena, än det andra ärendet tills jag tröttnade och steg upp strax efter 8. Det var den lördagmorgonen. Förutom det har det varit en ganska lugn lördag. Åt ugnspannkaka med blåbär och hallon i till lunch och så har jag bakat matbrödbullar och gjort om lite i köket. Nu sover Isaac och de stora barnen kollar på dvd. Själv kikar jag lite på Världens barn galan.

Förövrigt måste jag bara säga att Katrin f.d. Schulman verkar vara en riktigt otrevlig person. Har ondgjort mig över henne förut i den här bloggen pga hennes inte särskilt liberala åsikter om offentlig amning men hennes utspel i Idol igår tog priset. Hon borde anmälas för hets mot folkgrupp eller något. Hur kan man bara säga att någon verkar "bögig" i nationell TV? Och inte ens tycka efteråt att man sagt något galet? Och detta får hon betalt för! Säkert inte lite heller. Nej, hon verkar inte ha alla hästar hemma tycker jag...

1 kommentar:

Mamma J sa...

Jag såg det inte, men efter att ha hört henne några gånger i somras på Mix Megapol när hon och Razmus Lindvall (Rob n´Raz) var "Adam och Gry" när de var på semester, så förvånas jag inte ett dugg. Varken av att hon kläcker ur sig det - och inte heller av att hon inte inser själv när hon liksom gått över gränsen... Det är som du skriver, det verkar inte som att hissen går hela vägen upp där.