2008-10-02

Arbetslös!

Åtminstone idag :-) Rätt skönt även om jag skulle behöva jobba för ekonomins skull. Har dock pysslat med allt möjligt hela morgonen - tvätt, kläder, disk, barnrum etc och nu sitter jag ner för första gången med en kopp kaffe. Igår hade jag en väldigt lång dag så nog är det rätt skönt med lite tid att syssla med annat och komma ifatt.

Hade först mina sfi-lektioner från 8 till strax efter 15 och sedan hade jag en elev på Medborgarskolan mellan 15.30 och 17.00. Enligt samordnaren där var han från Indien och nybörjare på svenska men han visade sig vara från Pakistan och bosatt i Sverige sedan två år och därmed riktigt duktig på svenska! Kan bli en utmaning att få hålla på med avancerad grammatik, jag som är van vid analfabeter som i bästa fall kommer till regelbundna verb, haha! Har lånat en grammatikbok av mamma och ska ta och färska upp minnet lite. Det sitter ju där någonstans men behöver få upp det till ytan igen, det vill säga regler om ditten och datten, huvudsatser och bisatser, ordningsföljd, subjekt och predikat, hjälpverb och annat som en rätt avancerad elev kommer att vilja lära sig.

Å så har det blivit oktober. Någon mer som tycker att tiden går väldigt snabbt?? Knappt tre månader till jul... På söndag åker älsklingen till Kina och blir borta knappt två veckor och när han kommer hem åker vi till Paris UTAN barn. Ska bli såååå underbart! Kan dröja ett tag sen innan man får möjlighet att komma iväg så det gäller att passa på och njuta medan man kan....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wooow - vad mysigt att åka till Paris... *suckar avundsjukt* Vilken härlig kärlekssemester alltså! :D

Den där limpan såg smarrig ut förresten.

Vi hörs!
Kram från fd grannen

Anonym sa...

Man ska möta våren i Paris, inte en mörk och kulen höst *ler*