2008-08-29

Åter en aning social!

Idag har jag jobbat! Åh vad kul att komma ut lite och träffa folk igen! Har vikat på VBU (Västra Bergslagens Utbildningscentrum) med SFI och ska göra det på måndag också. Även om det bara är några timmar är det upplyftande och stimulerande att känna sig lite nyttig! Men det var ganska annorlunda mot Orsa där SFI-grupperna är tämligen små. Den här gruppen bstod av ca 25 elever på B/C-nivå vilket betraktas som en väldigt stor grupp! Å andra sidan är det nog lättare med 25 vuxna invandrare än 25 svenska 10-åringar, haha! Körde en del presentation samt läsförståelse och pratade en hel del.

Har anmält mig till vikariepoolen också och igår ringde de och frågade om jag kunde vika på fritids men då gick det inte eftersom jag samtidigt håller på och skolar in Isaac på dagis. Idag har vi pusslat, jag och Nicklas, han var hemma när jag jobbade och var med Isaac på dagis och när jag kom hem från jobbet åkte han för att jobba några timmar. Ska göra lika på måndag, och sen på tisdag när jag ska till ams ska vi försöka lämna Isaac själv på dagis några timmar. Tror det går bra för hittills har ju jag kunnat sitta i fikarummet när han varit ute och lekt och det har gått alldeles utmärkt.

Men nu är det helg!! Om det blir fint imorgon blir det en skogsutflykt, annars grejar vi på som vanligt med möbelbygge (gissa vem som ALDRIG ska köpa "IKEA-skit" mer i hela sitt liv???) och allmänt småpyssel. Ska bli sååå skönt när garderoben är klar (trots att det är "IKEA-skit") och man kan få ordning på alla kläder och slipper rota i lådor, väskor och vädringsställ på vinden varje gång man ska klä på sig. Ungefär lika skönt ska det bli när sängen är klar och man slipper vakna alldeles ledbruten på en madrass på golvet varje morgon... Dessutom brukar jag få barnbesök varje natt och eftersom madrassen är 90 cm bred så sover man väl sådär rent ut sagt. Men men, nothing is forever, tack och lov! Trevlig helg allihop om jag inte kikar in innan dess!

Inga kommentarer: