2010-01-17

Helgen med surdeg och julgransplundring

Äntligen har det blivit mildare väder. Har varit ca tre minus hela helgen och jag önskar att jag kunde skriva att vi därmed varit ute och tumlat i snödrivorna HEEEEELA helgen. Men näää... Riktigt så kul har vi inte haft. Barnen har visserligen varit ute en hel del och lekt men själv har jag inte gjort så värst mycket. Jo förresten , jag har bakat! Satte till en surdeg i veckan och igår var den redo att bakas med så jag gjorde en sats med surdegsbullar som blev himla goda!

Idag har hela familjen varit på julgransplundring i byns klubbstuga. Blev vid framkomsten ombedd att gå hem och hämta felan så jag spelade till ringdanserna och blev därvid förärad ett stycke gul orkidé - jättefin och kul eftersom min förra traskade vidare till de sälla jaktmarkerna i höstas efter några månaders vanvård. Ska skärpa mig nu - lovar!! Annars var det en trevlig tillställning däruppe med dans, som sagt, till vacker musik, mastodontfika av alla de slag, fiskdamm samt besök av tomten som delade ut glass. Gissa om barnen var sugna på gorgonzolalax och ugnsrostade rotsaker med vitvinssås när vi kom hem?? Rätt svar - NOT!!

Inga kommentarer: